פוטופואטיקה 8, המוצג בשלוש הגלריות של מוסררה, בית הספר הרב תחומי לאמנות וחברה, עוסק כמו בכל שנה במפגש שבין צילום, אמנות פלסטית, הגות ושירה, מייצר מרחב לדיון ובוחן שאלות הנוגעות לקשר ולמתח בין המילה הכתובה לדימוי החזותי. והשנה, תחת הגג הרעיוני – מפגשים אוטוביוגרפיים.

בין התערוכות שיוצגו בפוטופואטיקה  שתי תערוכות שבהן חברו יחד לפעולה משותפת קבוצת נשים יוצרות – משוררות, אוצרות ואמניות רבות.

16 צלמות ומשוררות מציגות פלחים / דגימות מעבודתן הרוטינית. העבודות שנבחרו לתערוכה קשורות לגוף וטקסט. עבודת התפירה בין הצילומים לשירים נוצרה דרך דיאלוג בין האמנית והאוצרת איילת השחר כהן למשוררת ועורכת השירה- טל ניצן.
החיבור בין יצירות חזותיות לטקסטים פואטים שכולם עוסקים בגוף או משקפים דרכו הבטים נוספים, מתרחב בתערוכה זו כיוון שבכל השירים נוכח הגוף הנשי שנברא על ידי הקריאה והופך לדימוי ולמקום. ובכל הצילומים נוכחות מילים: המילים כתובות בעור, מסומנות על פני הגוף השלם, מתייחסות לחיים, לאהבה, לתקווה, לזהות, לטראומה והגירה.
חלל התערוכה מאפשר לצופה להתבונן, להקשיב ולקרוא. לאסוף את הזהויות הרבות, לצרף מידע ויזואלי לטקסטואלי. לספר סיפור ולהמציא חיבור.

בגלריה דרפלר– מוצגת התערוכה-"מצמרות העצים אל בריכת הפנינים"  אשר מפגישה יצירות של 16 אמניות, צלמות ומשוררות בנות דורות ומגזרים שונים בחברה הישראלית סביב החיבור בין גוף וטקסט. הגוף הנשי, מתפענח בחלל הגלריה כמחוז ביוגרפי שהחיים, הזיכרונות ומשאות הנפש נרשמים עליו ונותנים בו סימנים. באופן מסורתי בתולדות התרבות גוף האישה הוא מושא למבט ולפרשנות גברית. בתערוכה הזו הוא רפלקסיבי: נשים הן היוצרות וגם נמצאות במרכז היצירה.

את התערוכה אצרה-איילת השחר כהן ואת השירים ערכה טל ניצן.

בין המשתתפות בתערוכה: אניסה אשקר, רונה יפמן, טל שוחט, איריס נשר, רחל חלפי, שייח'ה חליווה.

בלב התערוכה בגלריה החברתית של מוסררה- עומד מקבץ השירים "אישה בחלל עבודה" מאת המשוררת תהילה חכימי. בשיריה של חכימי נבנית מציאות של אישה שלעיתים זהותה ברורה לה ולעיתים מטושטשת. היא נדחסת אל הגדרות של שפה, המשרד, של מרחבי הבית, הרחוב והגוף, ומנסה לפענח את עצמה בנבכיהם. שש האמניות המשתתפות בתערוכה מתייחסות לרעיונות דומים, כל אחת בדרכה. עבודותיהן שכוללות צילום, פיסול, וידאו וקולאז' מצטרפות וניצבות לצד השירים.

את התערוכה אצרה גיל כהן.

בין המשתתפות בתערוכה: נטע דרור, מיטל כץ מינרבו, יעל מאירי, הילה ווגמן, אפרת חכימי

תערוכות "פוטופואטיקה" יציגו בין התאריכים 27 בדצמבר עד ה-24 בפברואר, בגלריות מוסררה (רחוב הע"ח 9 ורחוב שבטי ישראל 22), ירושלים. אירוע הפתיחה יתקיים בחמישי 27/12 החל משעה 19:00, ויכלול מופעי מוזיקה והקראת שירה

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד מעניין אותך היום?

חביבה מסיכה, זמרת ושחקנית תיאטרון יהודייה-תוניסאית משנות העשרים, הייתה דמות נערצת ואהובה הן בציבור היהודי והן בציבור התוניסאי הכללי. היא הייתה אישה יפה, ססגונית ושנויה במחלוקת, שניהלה חיי אהבה מגוונים וסוערים עם נשים וגברים, באופן פומבי ומוחצן. בגיל 27 נרצחה בידי מאהב יהודי קנאי. בספר שפורסם בשנת 2023 מסופרים קורות חייה.
ניתוח הספר "האירוע", שמספר את סיפורה של הכותבת שיברה הפלה לא חוקית בשנות ה60 בצרפת. הגוף הנשי הוא גוף ללא מוצא שכן כל ניסיון להפסיק את ההריון נתקל במערכות פטריארכליות חברתיות ומדינתיות. האירוע פורם את המערכות האלה וחושף צעד צעד כיצד נשים מנסות להציל את חייהן והסכנות הטמונות בכך.

לראות את התמונה המלאה

פעם בשבוע אנחנו שולחות מייל שמחבר בין הכתבות ומציע לך דיון פמיניסטי מורכב.  

הדיון הזה חייב להתקיים ואנחנו זקוקות לעזרתך כדי להמשיך אותו

גם במלחמה, התפקיד שלנו הוא להביא את הסיפור האנושי ולתת במה לקולות של הנשים שלא תשמעו בשום מקום אחר.