מאת: קלרטה טרגר

זנות היא אמנם לא מקצוע שיש עליו קונצנזוס שהוא יהודי כמו בנקאות והלוואה בריבית, אבל כן, יש גם נשים יהודיות העוסקות בזנות, ממש כאן בישראל. מסתבר שהקונספט הזה הפתיע את בית הדין הרבני בחיפה שיזם הליך בירור יהדות של אשה בגלל שהודתה שהיא עוסקת בזנות. לפי פסיקתו, בית הדין "נחרד והופתע מהדברים המזעזעים שנאמרו בסרטון על ידי האישה", כשהכוונה לסרט שהתפרסם בתקשורת בו האשה מודה שהיא עוסקת בזנות. עוד נכתב בפסיקה כי "כשהסירה האישה מעל פניה את מסווה הבושה הטבעית שיש לכל בר ישראל עלה חשד כבד לבית הדין שאכן לא מדובר בבת ישראל". אמנם תוצאות בירור היהדות חשפו זיוף מסמכים שבוצע על ידי האשה ובנות משפחתה, אך התוצאות אינן מצדיקות בדיעבד את העיוות שהוביל אליהן (את החלקים מפסק הדין שפורסמו לציבור ניתן לקרוא כאן).

אז ממה בדיוק נחרד בית הדין? האם זה מהאפשרות שבקרב בנות ישראל הזכות יש העוסקות בזנות? או שאולי זה מהעובדה שהן לא מתביישות בכך? שתי האפשרויות חמורות ומשקפות את הצביעות המערכתית והחברתית העמוקה בכל הנוגע לתעשיית המין בישראל.

אפשר היה אולי לחשוב שבית הדין הזדעזע מהאפשרות הראשונה – שבקרב בנות ישראל הצחות יש כאלה שעוסקות בזנות. אבל נראה שלא זה המצב. קריאת נוסח פסק הדין שהתפרסם מלמדת שהבעיה היא לא בעיסוק בזנות אלא, בהעדר הבושה. ומסתבר שלא להתבייש במה שראוי להתבייש בו זה לא יהודי. בית הדין לא מעוניין חלילה למגר את תופעת הזנות, אחרת מה יעשו כל הזנאים והסרסורים היהודים שמניעים את התעשייה ומרוויחים ממנה? איך תעשיית המין באומן תתמודד עם עלייה בכמות היהודים והישראלים שטסים מדי שנה לקבר הרבי. בית הדין הרבני, בסך הכל מבקש – להתבייש.

בזמן שבית הדין הרבני רואה בעיסוק בזנות עילה לבירור יהדות של נשים, מדינת ישראל (נו, המדינה הזו של היהודים) מתירה זנות בחוק (למרבה השמחה, מסתמן שלא לעוד זמן רב). אולי יואיל בין הדין לעשות משהו בעניין הזה, במקום להיטפל לנשים בהליך גירושין. בזמן שיהודיות בזנות צריכות להתבייש, אני יכולה לחשוב על כמה זנאים יהודים שמסתובבים בקרבנו בלי טיפת בושה ולעיתים אף בגאווה, שמדברים על צריכת זנות בריש גלי ואולי כדאי לבדוק גם להם בציציות.

כל שנותר לי לקוות הוא שלא יחליט מחר בית הדין שקוסמטיקאיות ורואי חשבון צריכים להתבייש, כי זה די הרבה אנשים להתחיל לברר את היהדות שלהם.

צילום תמונה ראשית: קלרטה טרגר

תגובות

תגובה אחת

  1. מי שמשווה קוסמטיקאיות ורואות חשבון לזונות, אינו רציני וכך גם יש להתייחס לדבריו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד מעניין אותך היום?

מיקי פורת הייתה הנערה הראשונה שהתקבלה לבית הספר לקציני ים, לאחר שכתבה מכתב למנהל בית הספר על הפליה כנגד נערות באי קבלתן לבית הספר. מגיל צעיר היא שמה לב לאי שוויון מגדרי ובזכותה נסללה הדרך לנערות בבית הספר לקציני ים. היא מתארת את החוויה להיות הראשונה ואיך הרגישה במסגרת שעד אז הייתה רק גברית

לראות את התמונה המלאה

פעם בשבוע אנחנו שולחות מייל שמחבר בין הכתבות ומציע לך דיון פמיניסטי מורכב.  

הדיון הזה חייב להתקיים ואנחנו זקוקות לעזרתך כדי להמשיך אותו

גם במלחמה, התפקיד שלנו הוא להביא את הסיפור האנושי ולתת במה לקולות של הנשים שלא תשמעו בשום מקום אחר.