יעניין
אותך
מאיה רומן
1 מרץ 2016 | משך הקריאה: 3 דקות

באירועי יום האישה של אוניברסיטת תל אביב, יש הרצאה מרכזית אחת. הרצאתו של רן גבריאלי – למה הפסקתי לצפות בפורנו. זו ההרצאה היחידה שמצויינת בשמה ושמצויין בתוכנייה שמו של המרצה המעביר אותה.
בלי לדון בתוכן ההרצאה ובמר גבריאלי עצמו, יש לציין שמדובר בהרצאה שמעביר גבר ושפונה במהותה לגברים.
אם האגודה רואה את תוכן הרצאתו של מר גבריאלי כדבר מה חשוב ומהותי שיש להעביר לסטודנטים הלומדים בה – אז שתזמין אותו לדבר באחד מעשרות האירועים שהיא מנהלת במהלך השנה, ביום הסטודנט למשל.
אבל לא, רן גבריאלי יהיה הנואם המרכזי ביום האישה. כי גם ביום האחד שאמור לפנות לנשים בקמפוס ולעזור לאזן את העובדה שבמשך שארית השנה מתעלמות מאיתנו, אנחנו אמורות לוותר. לזוז הצידה. כי מדובר הרי ב"מסר חשוב". ומה, אנחנו לא רוצות שגברים יפסיקו לראות פורנו?
אם גם ביום האישה האגודה לא יכולה לשלם לאישה שתבוא להרצות ולא לגבר, אז מצבנו קשה במיוחד.

מאגודת הסטודנטים נמסר בתגובה:
"אירועי שבוע האישה תוכננו במטרה לעורר שיח מגוון וקשת סוגיות עשירה אשר יפנו לקהל הסטודנטים הרחב וההטרוגני בקמפוס. פנינו לדוברות רבות במטרה להביאן לנאום במסגרת שבוע זה, אך אף אחת מהן לא אישרה את הגעתה. חשוב לציין כי המפגש עם רן גבריאלי, העוסק בנושאים הקשורים באופן ישיר לעולם התוכן של שבוע זה, הנו מפגש פתוח, בו יזדמן לקהל לשאול שאלות ולהציף עמדות ביקורתיות. מטרתנו כמובן אינה לפגוע באיש, אלא לעורר שיח מגוון ושונה שיאתגר וייצור דיון משמעותי. פרט להרצאה המדוברת, הפקנו אירועים ופעילויות נוספים במסגרת שבוע חשוב זה, לרבות ערב הפמינייט (ערב נשים יוצרות של תא "תל אביביות"), הקרנת הסרט "גט", מופע הסטנדאפ של תום יער, קונצרט "בגובה האוזניים" ועוד, כולם בסימן נשים יוצרות ומשפיעות. המשך יום נעים."

זו תגובה מעניינת משתי סיבות – קודם כל, מסתבר שאירועי יום האישה נועדו לפנות לקהל הסטודנטים הרחב וההטרוגני בקמפוס. שזה תמוה, כי אני הנחתי שהם אמורים לפנות לנשות הקמפוס, היות ומדובר ביום האישה.
בנוסף, מדהים כמה קשה למצוא נשים שיכולות להרצות.
בקמפוס שיש בו עשרות, אם לא מאות מרצות ופרופסוריות, אי אפשר היה למצוא אחת?
אולי האגודה יכלה להתייעץ עם תא הסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב, "תל-אביביות", שהצליחו למצוא נשים פמיניסטיות רבות להופיע בערב ההופעות הפמיניסטי שארגנו עבור המאורע?
מעניין איך ועידת העסקים לנשים של אונלייף מצליחה למצוא מספר דוברות נשים מדי שנה, אנחנו כאן מצליחות למצוא עשרות נשים שייכתבו על נושאים שמעניינים אותם, אבל אגודת הסטודנטים לא מצליחה למצוא אישה אחת לרפואה. כמו תמיד, זה לא שאי אפשר למצוא, זה שלא במאת מחפשים.

מיו"ר תא "תל-אביביות", ברכה ברד, נמסר בתגובה:
"היינו שמחות אם האגודה הייתה רואה לנכון להביא רק נשים להרצאות בשבוע זה, ולהקדיש אותו לעשיה נשית ולא לגברים שמצהירים על עצמם שאינם פמיניסטיים. אני התרעתי באופן אישי על הבעייתיות שבנושא לרמ"ח מעורבות חברתית, והוא הציע בתגובה שנגיע לאירוע ונתעמת עם גבריאלי.
בנוסף, בתגובה להתרעמות סטודנטיות בדף הפייסבוק על הרצאתו של גבריאלי, האגודה ראתה לנכון להציג את אירועי פמינייט שאורגן על ידי תאי הסטודנטיות של ת"א ויפו כאירוע בהפקתה, כשהיא הייתה שותפה רק לפרסומו, ואנו מצרות על התנהלות זו."

ההתנהלות הזאת לא מקובלת עלינו יותר. נגמרו הימים שבהם היינו מפנות את מקומנו בשקט ומסתפקות בלהתעצבן בלב. אירועי יום האישה ממומנים מכספי הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב והאגודה לא יכולה להשתמש בהם בצורה כה לא שיוויונית.
אנחנו קוראות לאגודה לחזור בה, לעודד שיוויון אמיתי ולשלם לנשים ביום האישה, או לפחות לתת להן את הבמה לדבר.
אם אתן רוצות לעזור לנו לשנות את ההחלטה המרתיחה הזאת, הכנסו לעמוד של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב וכתבו להן גם אתן שאנחנו רוצות לשמוע נשים מדברות ביום האישה.
מוזמנות להשתמש בהאשטג #לאמרצותלאמגיעות.

עדכון נוסף מה-02.03. אתמול בערב קיבלנו תגובות נוספות מהאגודה בפייסבוק ומהדוברת שלהם.

תגובה מהפייסבוק:
"היי מאיה, ניסנו להזמין את מנכ"לית פייסבוק, את אילנה דיין ו2 בכירות נוספות במשרדי היי טק. אף אחת מהן לצערנו הרב לא יכלה בתאריכים ובמועדים של השבוע אצלנו בקמפוס. במקביל פנינו למספר עמותות שפועלות במטרה למגר את תופעת הזנות ולסייע לנשים לצאת ממנו במטרה לקיים מפגש עם משהי שיצאה מעולם זה, אך הדבר לא התאפשר.
רן גבריאלי בעל אישור ניהול תקין ומקבל תשלום באופן חוקי על הרצאתו.
אמנם אין אישה שמרצה אך יש מגוון רחב של אירועים בקמפוס שנשים מנחות/מעבירות ומוזמנות להשתתף בהם. מטרתינו אינה לפגוע אלא לקדם שיח מהותי, לעלות ולגעת בנושאים שהם לא תמיד מדוברים אצלנו בקמפוס. אנו אגודה שמקדמת באופן תמידי שיוון מגדרי ושיח שוויוני. בנוסף, השבוע הפכנו לאגודה הראשונה מקרב האוניברסיטאות בישראל שמתייחסת בשמה הרשמי לסטודנטיות ומעתה ניקרא – אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב."

תגובה מהדוברת:
"אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב חורטת על דגלה את קידום השיח המגדרי, השוויון המגדרי והעצמת נשים. במסגרת שבוע האישה המתקיים בקמפוס אנו מקדישים שבוע שלם לשיח ער ומגוון ומביאים קשת סוגיות עשירה אשר יפנו לקהל הסטודנטים הרחב. בנוסף, לאורך השנה אנו מפעילים תכניות רבות המיועדות לנשים ולהעצמתן.

המפגש עם רן גבריאלי, העוסק בנושאים הקשורים באופן ישיר לעולם התוכן של שבוע זה, הנו מפגש פתוח, בו יזדמן לקהל לשאול שאלות ולהציף עמדות ביקורתיות. מטרתנו אינה לפגוע באיש, אלא לעורר שיח שיאתגר וייצור דיון משמעותי. פרט להרצאה זו, שבוע האישה כולל אירועים ופעילויות נוספים לרבות ערב הפמינייט (ערב נשים יוצרות של תא "תל אביביות" ), הקרנת הסרט "גט", מופע הסטנדאפ של תום יער, קונצרט "בגובה האוזניים" ועוד, כולם בסימן נשים יוצרות ומשפיעות.

בנוסף, השבוע הפכנו לאגודה הראשונה מקרב האוניברסיטאות בישראל שמתייחסת בשמה הרשמי לסטודנטיות ומעתה ניקרא – אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב. מהלך זה הוא המשך ישיר לפעילותנו השוטפת בנושא. אנו רואים בשינוי זה התחלה של שינוי נרחב במסגרתו צורת ההתבטאות תכתיב את תפיסת המציאות של כולנו."

 

הידעת?
פוליטיקלי קוראת קיימת מאז 2012.
פוליטיקלי קוראת היא גוף התקשורת הפמיניסטי היחיד בישראל.
התכנים שלנו מגיעים למליוני אנשים בכל חודש.
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מומלצות עבורך
 אותה קטגוריה
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *