בתחילת הקיץ הודיעה העירייה על טורניר ספורט לבני נוער בחוף הים בדף הפייסבוק של העירייה – "משחקי ליגת אורבן פוצ'יוולי" שיובא לעיר על-ידי "עמותת כדורגל-עף חופים".
נותנת החסות לטורניר היא חברת "אורבן" , חברת נדלן שהוקמה על ידי סוחר נשים בשם דודו דגמי . מתוך המקום הכי חם בגיהנום : " בתיקים הללו כלולים אישומים בדבר ניסיון אונס, סחר בנשים, סרסרות, סחיטה באיומים והחזקת סמים. דגמי הוא אחד מסוחרי הנשים הגדולים ביותר שנתפס בישראל אי פעם ונחשד שהיה הרוח החיה בפרשת סחר בנשים שכללה הברחה לישראל של מאות נשים ממזרח אירופה והעסקתן בזנות" נגד דגמי נפתחו 24 תיקים חמורים, וכולם נסגרו בעקבות חתימתו על הסכם עד מדינה בתמורה להסגרת שותפיו . לפני כשבע שנים, הקים דגמי את חברת "מיזמים" , לימים "אורבן" והפך בן לילה, מסרסור מוביל – לאיל נדל"ן.
הסיפור מאחורי חברת "אורבן" כבר ידוע לרבים בזכות התחקירים של שרון שפורר, ואכן מיד עם פרסום הפוסט תושבי העיר הגיבו וקבלו על שיתוף פעולה ומתן חסות לפרסום חברה מפוקפקת.

בתגובה לביקורת, העירייה הגיבה שהנושא בבדיקה – "לאור המידע שעלה, הנושא בבדיקה מול מנהלי ליגת הפוצ'יוולי".

אך בנתיים דגלי הפרסום המשיכו להתנופף, ולכן פרסמתי את התמונה בפוסט הזה ופניתי לעירייה לבדוק מה קורה עם ה"בדיקה".

הפנו אותי למחזיק תיק החופים ואגמים אשר ענה לי את התשובה הבאה:

"היי מיכל, קודם כל עצוב מאוד לשמוע שיש כאלה אנשים בנינו… דבר שני אני לא מכיר את הבחור, עמותת הפוציוולי הביאה את נותן החסות, בכל מקרה אשמח שתשלחי לי מכתב רשמי מסודר ואני אדאג לקיים ישיבה עוד השבוע בנושא, להתייעץ גם עם ראש העיר וגם עם היועצת המשפטית לעירייה."

מהרתי לנסח מכתב המגולל את כל פרטי המקרה ושלחתי אליו, לראש העיר ולשאר חברי המועצה.

להלן תוכן המכתב: "משחקי ליגת אורבן פוצ'יוולי", יובא לעיר על-ידי "עמותת כדורגל-עף חופים" כאשר חברת "אורבן" נותנת חסות בילד-אין בעסקה.

ברצוני לידע אתכם כי חברת הנדל"ן אורבן היא בבעלותו של סוחר הנשים האלים דוד דיגמי שכשהרגיש שהטבעת מתהדקת סביבו, חתם על הסכם עד מדינה והשיג בכך את הזכות לממן בכספו המזוהם המשך פעילות עסקית, תחת שם חדש, מבלי שידבק בו רבב. באמצעות חברות "אורבן" (לשעבר "מיזמים") ושותפו דוד זהבי. בן לילה, הפך מסרסור מוביל – לאיל נדל"ן.

בהחלטה, בה התיר בית המשפט לפרסם את שמה של החברה בהקשר לדגמי כתב השופט כבוב, סעיף 20 (שורות 20-22, 27-29 בעמ' 8):

"במי שהיה מראשי האופרציות ניהל רשת הסחר חובקת מדינות בעולם שבמסגרתה ניהל העד יחד עם הנאשמים בתי בושת ועסק בסחר בנשים בהיקף נרחב מאוד, ומשעד המדינה הן עובר לחתימת ההסכם והן לאחריו, לא חדל מפעולותיו הלא חוקיות […] הן המשך פעילותו הלא חוקית (אף אם לכאורה ואף שטרם הוכרע כתב האישום שהוגש כנגדו) והן המשך פעילותו בתחום הנדל"ן ופעילות סחר אחרות- מצדיקות העדפת האינטרס של טובת הציבור והזהרתו מפני העד […]".

…כעיר החורתת על דיגלה חינוך, אני מבקשת להצביע על דיסוננס מטורף. מסר כפול. לא ייתכן שעירייה המתהדרת בהישגי חינוך, תקדם אירוע לצעירים המשמש עלה תאנה לפרסום חברה שהמקור לכספיה הוא לכאורה מאלימות וניצול נשים.

עלינו להצהיר קבל עם ועולם ובאופן ברור שחינוך שכזה – לא בבית ספרנו!

כתושבת העיר ואמא לשתי בנות, אני מבקשת לשקול בכובד ראש את ביטול קשרי החסות לאירוע.

לאחר שבוע נוסף בו עדיין נתקלתי בים בדגלי החברה ופניתי שוב למחזיק תיק החופים והאגמים האחראי על האירוע ("אמרת שתקיים ישיבה על עניין חברת אורבן בשיתוף פעולה עם אגף הנוער. מבקשת לדעת מה קורה עם זה"), קיבלתי את התשובה הבאה:

"אני בחו״ל , לפני שטסתי קיימתי שיחה עם כל הגורמים, לאחר שהחברה העירונית בעלת ניסיון רב עם ספונסרים והיא הגוף שמטפל ומפיק את האירוע הם יקבלו החלטה בנושא".

מובן שהטורניר המשיך להתקיים כסדרו ודגלי אורבן המשיכו להתנופף בגאון ומאז פורסם פירוט נוסף ומזעזע במיוחד של אותו סוחר נשים אותו צירפתי לפוסט נוסף.

בעיני הסיפור הזה הוא המחשה מעולה לכמה עיריית ראשון לציון מספרת לנו שמשקיעה בחינוך אבל בפועל משתינה עלינו מהמקפצה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד מעניין אותך היום?

לראות את התמונה המלאה

פעם בשבוע אנחנו שולחות מייל שמחבר בין הכתבות ומציע לך דיון פמיניסטי מורכב.  

הדיון הזה חייב להתקיים ואנחנו זקוקות לעזרתך כדי להמשיך אותו

גם במלחמה, התפקיד שלנו הוא להביא את הסיפור האנושי ולתת במה לקולות של הנשים שלא תשמעו בשום מקום אחר.