הראשון בספטמבר הגיע וזהו דבר מה מרגש!
לא בגלל תחילת שנת הלימודים בהכרח אלא כי הראשון בספטמבר מסמל את שובו של הסתיו וכמו שכל חולת סדרות יודעת הסתיו משמעו תחילת עונת השידורים האיכותית של הטלוויזיה האמריקאית.
קיץ בארץ הטלוויזיה האמריקאית היא עונה בעייתית. אנשים נוסעים לחופש, אנשים רוצים לצאת החוצה ולהנות מהשמש (לא מובן בעיניי) ולכן אין טעם לשדר סדרות מושקעות כי אנשים לא יוכלו לעקוב אחריהן כראוי.
הרשתות האקסקלוסיביות דוגמת HBO ונטפליקס עדיין משדרות תכנים איכותיים כי הצפייה בהן מעולם לא הייתה קשורה בשיקולים כמו רייטינג או עונות, אבל הרשתות האמריקאיות הגדולות משדרות בעיקר שידורים חוזרים, תוכניות ריאליטי וכו…
לכן עונת הסתיו כה מרגשת ועם עליית קרנה של הטלוויזיה והפיכתה למדיום איכותי במיוחד, אנחנו זוכות למבול של סדרות חדשות וחוזרות שיגיעו אלינו החודש. לעיתים קשה מאוד לבחור מבין כל הסדרות הללו את המוצלחות ביותר. בשביל זה אנחנו כאן! ברשימה הקצרה הזו תמצאו את הסדרות החוזרות והחדשות שיעלו החודש ושאנו הכי מתרגשות לקראתן, כולל תאריך חזרתן לשידור בארה"ב ותיאור קצר של סיבת התרגשותנו.
אתן מאוד מוזמנות להוסיף סדרות שוות נוספות שנראה לכן היו צריכות להכלל בסדרה, כל המרבה בסדרות פמיניסטיות הרי זה משובח!

הסדרה: הכי גרועים שיש (you're the worst)
מתי חוזרת: ממש עכשיו! (01.09)
"הכי גרועים שיש" חוזרת לעונתה השלישית ואני לא יכולה לחכות. למי שלא צפתה, אזכיר שהסדרה היא סוג של קומדיה-רומנטית אפלה במיוחד. היא עוקבת אחרי גרטשן וג'ימי, שני אנשים פגומים כל אחד בדרכו, שמתאהבים, בדרכם שלהם, ומנסים להתמודד אחד עם השני, עם עצמם ועם כמה שעולם המבוגרים לא תמיד פשוט.
הסדרה לא פמיניסטית בהגדרתה, אבל היא מצליחה להציג דמויות נשיות פגומות שנראות אמיתיות ומעניינות.
בעונה הקודמת, הסדרה שהחלה כקלילה במיוחד, החלה להתמקד בדכאון ממנו סובלת גרטשן והצליחה להציג תיאור נדיר ואותנטי להכאיב של העולם כפי שהוא נראה עבור מי שסובלות מהמחלה. אם היא תמשיך בכיוון האמיץ שבו היא צעדה שנה שעברה, היא כנראה תזכה בעוד הרבה שבחים (ועונות) ובצדק. כמו כן, בעונה הזו, סמירה ויילי (פוסיי! פוסיי אהובתנו!) הצטרפה לקאסט בתפקיד הפסיכולוגית של גרטשן, מה שוודאי יוביל רק לדברים טובים.


הסדרה: Queen Sugar
תאריך בכורה: 06.09
אחת מהסדרות החדשות המסקרנות ביותר של העונה עוד לא זכתה לתרגום לעברית (למיטב ידיעתי). Queen Sugar הופקה על ידי אופרה וינפרי ואווה דוורני (הבמאית של "סלמה"). היא עוקבת אחרי סיפורן של שתי אחיות ואח בלואיזינה שבדרום ארה"ב, נובה בורדלון (המגולמת על ידי רוטינה וובלי, טארה מ"דם אמיתי"!) היא אקטיביסטית ועיתונאית שמתגוררת בניו אורלינס, צ'ארלי בורדלון (דון-לין גארדנר) מתגוררת עם בנה בלוס אנג'לס אך חוזרת ללואיזיאנה אחרי מות אביהן. אליהן מצטרף אחיהן רלף בורדלון. הסדרה תתרכז, בנסיונם לנהל את חוות הסוכר של אביהם ולתקן את מערכת היחסים שלהם, אך נראה שתחשוף הרבה יותר מזה.

הסדרה: Better Things
תאריך בכורה: 08.09
התלבטתי לא מעט אם לכלול את הסדרה הזו ברשימה שכן אחד ממפיקיה הוא לואי סי. קיי ששמועות עיקשות גורסות שהוא מטריד מינית סדרתי. אני כוללת אותה בכל זאת כי המפיקה הראשית שלה היא פמלה אלדון (שותפה יצירתית של לואי שכתבה איתו לא מעט בעבר) ובעיקר כי למרות מעורבותו, נראה שמדובר בסדרה יוצאת דופן בנוף הטלוויזיוני שלא מגיע לה להיפסל רק בגלל נוכחותו.
הסדרה שמתוארת לרוב כגרסה הנשית ללואי, תתאר את חוויתיה של אישה גרושה (אלדון) שמנסה לגדל את שלושת בנותיה. נדיר לראות נשים "לא חביבות" שאינן מושא אהבה והן מעל גיל מסויים על מסך הטלוויזיה שלנו. בעיקר לא כאלה שהן גם מצחיקות.

https://www.youtube.com/watch?v=UivyT8nZVx8

הסדרה: הסקס של מאסטרס
מתי היא חוזרת: 12.09
"הסקס של מאסטרס" עוקבת אחרי חייהם של ביל מאסטרס ווירג'יניה ג'ונסון, חוקרי הסקס הידועים שמחקריהם בתחום הובילו לכמה פריצות דרך בתחום. הסדרה מצליחה לספר את הסיפור ההיסטורי של זוג המדענים ובו זמנית לספר את סיפור המחקר שלהם, סקס, או יותר נכון, המשמעות שלו. כל עונה עד עתה חשפה לאט לאט את המשמעויות השונות שיכולות להיות לסקס עבורנו. היופי הוא שהיא תמיד עשתה זאת בהתחשב בהקשרים המגדריים והגזעיים שנכנסים לתוך החיים שלנו. כמה מהסצנות שלה בין ביל מאסטרס הסגור והמדוכא לוירג'יניה ג'ונסון העצמאית שלא זוכה לאישור שמגיע לה, מצליחות לחשוף יותר מכל את המתחים המגדריים שחבויים במערכות יחסים מיניות ולא. העונה הרביעית שלה נראית מעניינת מתמיד.

https://www.youtube.com/watch?v=REEID9j4Qq4

הסדרה: Pitch
תאריך הבכורה: 22.09
"פיצ'" היא סדרה שמספרת את סיפורה של האישה הראשונה ששיחקה בליגת הבייסבול האמריקאית. האישה הזו עדיין לא קיימת לצערנו, אבל זו הדרך שבה פיצ' מתארת את הסיפור שלה, כהיסטוריה שעוד לא הגיעה. האקט הזה כשלעצמו מספיק כדי להפוך אותה לפמיניסטית בטירוף. זו אולי הסדרה שאני הכי מחכה לה מבין הסדרות ברשימה וברגע שתראו את הטריילר אני חושבת שתרגישו אותו הדבר.

https://www.youtube.com/watch?v=k0wLCGwYZ3g

הסדרה: האנטומיה של גריי
מתי היא חוזרת: 23.09
האם אפשר באמת להתרגש שוב לקראת האנטומיה של גריי? הסדרה האלמותית חוזרת לעונה ה13 שלה לקראת סוף החודש ואני מכירה רבות וטובות שכבר לא יהיו בין צופותיה הנאמנות, אבל אני לא אחת מהן.
אפשר להגיד המון דברים עלה אנטומיה של גריי. היא מלודרמטית, היא מוגזמת בטירוף, היא רצה כבר מספר לא סביר של עונות ורוב הדמויות שהכיא הבנו בה כבר עזבו (כריסטינה!), אבל אי אפשר לומר שהיא לא פמיניסטית. אחת מהסדרות עם הקאסט הכי מגוון בטלוויזיה (חוץ מיתר הסדרות של שונדה כמובן), האנטומיה מצליחה פעם אחר פעם להציג בפנינו את האתגרים שעומדים בפני נשים בעולם. בין אם הם רומנטיים, מקצועיים, הוריים או כל דבר אחר. בין אסון אחד למשנהו וטרגדיה רומנטית אחת לאחרת, האנטומיה הציגה לנו נשים שהתמודדו עם שילוב אמהות וקריירה, עם הבחירה שלא להיות אמהות, עם אפלייה במקום העבודה, עם סלאטשיימינג, עם מוות של בן זוג, עם גירושין, עם שאלות מוסריות ועוד ועוד ועוד. יותר מהכל אבל, האנטומיה מצטיינת במשהו שבאמת נדיר לראות על המסך – חברות נשית. רק עכשיו כשאני בעיצומה של צפייה חוזרת בסדרה עם שותפתי ברת המזל שמעולם לא צפתה בה קודם לכן, שמתי לב לזה. חברות הן אחד מהחלקים הכי משמעותיים בחיי ובחייהן של רוב הנשים שאני מכירה. אני מבלה כל כך הרבה זמן בטלפון עם החברות הכי טובות שלי, בריכולים, בדיונים על עניינים שברומו של עולם ובתמיכה הדדית ועדיין, אני כמעט ואף פעם לא רואה את מערכת היחסים הסבוכה והמדהימה הזאת על מסך הטלוויזיה שלי, חוץ מבאנטומיה של גריי. הדוגמא הקלאסית היא כמובן החברות של כריסטינה ומרדית' אבל גם מאז עזיבתה של כריסטינה את הסדרה, האנטומיה הצליחה פעם אחר פעם להראות לנו את החשיבות של חברות בין נשים ושל חברות בכלל ובעיניי, ההישג הזה לבדו יכול להשאיר אותה על המרקע לעוד עשרים עונות לפחות.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד מעניין אותך היום?

חביבה מסיכה, זמרת ושחקנית תיאטרון יהודייה-תוניסאית משנות העשרים, הייתה דמות נערצת ואהובה הן בציבור היהודי והן בציבור התוניסאי הכללי. היא הייתה אישה יפה, ססגונית ושנויה במחלוקת, שניהלה חיי אהבה מגוונים וסוערים עם נשים וגברים, באופן פומבי ומוחצן. בגיל 27 נרצחה בידי מאהב יהודי קנאי. בספר שפורסם בשנת 2023 מסופרים קורות חייה.
ניתוח הספר "האירוע", שמספר את סיפורה של הכותבת שיברה הפלה לא חוקית בשנות ה60 בצרפת. הגוף הנשי הוא גוף ללא מוצא שכן כל ניסיון להפסיק את ההריון נתקל במערכות פטריארכליות חברתיות ומדינתיות. האירוע פורם את המערכות האלה וחושף צעד צעד כיצד נשים מנסות להציל את חייהן והסכנות הטמונות בכך.

לראות את התמונה המלאה

פעם בשבוע אנחנו שולחות מייל שמחבר בין הכתבות ומציע לך דיון פמיניסטי מורכב.  

הדיון הזה חייב להתקיים ואנחנו זקוקות לעזרתך כדי להמשיך אותו

גם במלחמה, התפקיד שלנו הוא להביא את הסיפור האנושי ולתת במה לקולות של הנשים שלא תשמעו בשום מקום אחר.