ככל שמעמיקים ימינה בפסטיבל הצילום, מסביב לכיכר מגיעים לתערוכה מעניינת של הצלם ג'ונס בנדיקסן "הבשורה האחרונה", שאצרה מיה ענר. התערוכה מתעדת את מסעו של האומן, שהחל בשנת 2014, בעקבות הפסוק החותם את הברית החדשה המנבא את חזרתו של ישו.
בסדרת הצילומים מתעד בנדיקסן שבעה אנשים מרחבי העולם שמצהירים כי הם המשיח התנכ"י שקם לתחייה. למעשה, נושא הדת והמשיחיות מוזכר לראשונה בתערוכה שמציגה בעיקר שינויים מטרידים שבולטים בחלל העצום שנפער בתקופה של משבר עולמי ושל הדממה מסוימת לקפיטליזם. הבשורה החדשה מביאה איתה רוח מרעננת לתערוכה שמראה כיצד השינויים הגלובליים הגדולים של הפוליטיקה, הכלכלה, הבריאות ועוד… יכולים להשפיע על נפשו ועולמו של האדם היחיד.
"הבשורה האחרונה" לוקחת אותנו לעולמם הפנטזיונרי של קבוצות מאמינים ברחבי העולם שממשיכים את המסורת התנכ"ית ומאמינים כי המשיח חזר.
המשיח הסיבירי, שנולד לשם סרגיי טורופ והחליף את שמו לויסריון, מזכיר כוכב הוליוודי עם שיער מאפיר וסקסי. הוא עוטה גלביה צחורה אחרי שאיבד את משרתו כשוטר תנועה בשנת 1988 על רקע התפוררות ברית המועצות. בתחילת שנות התשעים הוא הקים כנסייה שנכון להיום מונה קהילה של כ-5000 מאמינים.
מטאיושי, "ישו" מיפן, נולד באוקינאווה בשנת 1944. הוא בעל קריירה פוליטית ושאיפות להיבחר לתפקיד ראש ממשלת יפן. הישו היפני לבוש חליפת עסקים מגוהצת ושיערו קצוץ ברשמיות. הוא כבר לא יזכה לממש את שאיפותיו הפוליטיות שכן הוא נפטר בשנת 2018 לאחר מחלה.
"ישו" מקיתון, עיר מכרות נחושת קטנה בצפון זמביה, מפעיל שתי מוניות, נשוי ואב לחמישה ילדים. ל"ישו" מברזיל יש 12 תלמידים בקהילתו. תשע מהן – נשים (נתון מסתורי שהאוצרת בוחרת לשתף בו מבלי להסביר ולפרט). אולי זו נקודה למחשבה שרומזת שרב הנסתר על הגלוי. מזכיר לי קהילות היפיות שכל מה שנשאר מהן הם סיפורי נירוונה ואורגיות המוניות בהן נשים שימשו כאובייקט עיקרי שנותר לשלם את המחיר הנפשי והפיזי.