Reading Time: 2 minutes

למה בקרוב כבר לא נראה נשים מבוגרות על המסך?

בואו נדבר על האופן בו הקורונה תשפיע על התרבות שנצרוך בשנים הקרובות. אאמל״ק לכם את השורה התחתונה: צפו לראות הרבה פחות אנשים מעל גיל שישים על המסך שלנו
Reading Time: 2 minutes

מאת: גאיה פולת

לאחרונה התחילו לדבר על פתיחה מחדש של הוליווד, ותחת אלו הגבלות. לפני הכל, כדאי להזכיר שהוליווד (או, תעשיית הסרטים והטלוויזיה המרוכזת באזור לוס אנג׳לס) היא תעשייה שמעסיקה כמיליון איש בקליפורניה. תעשיה מטורפת. תעשיה שרובה ככולה מושבתת כבר חודשים.

עוד נקודה שצריך לזכור: רוב העובדים הם אנשי מעמד ביניים ולא כוכבים הוליוודיים עם משכורות עתק. על כל טום הנקס וג׳וליה רוברטס שמככבים בסרט, יש מאות אנשי הפקה מאחורי הקלעים (החל ממאפרים, בוני סטים, מלבישים, אנשי יח״צ, בוני תפאורה, תסריטאים, אחראי סט ועוד ועוד). על כל סט יש מאות אנשים שמעורבים.

כלומר, הוליווד, כמו תעשיית הופעות המוזיקה פחות בנויה למצב של מגפה המונית וריחוק חברתי. זה עוד לפני שנכנסו לעולמות התוכן של הסרטים והתרבות: איך אפשר לצלם סצינת סקס או אפילו סצינת משחק כדורגל כשכל השחקנים מחויבים בריחוק חברתי?

אז מה הן ההגבלות שמסתמנות? כמו בכל מקום, שמירה על מרחק חברתי (אז נראה פחות סצינות של משחקי ספורט וסקס), הגבלה על מספר האנשים על הסט וגם – בלי א.נשים מבוגרים.

הוליווד אומרת ביי ביי ל"גרייס ופרנקי"?

מה זה אומר? זה אומר שבתעשיה שגם ככה בנויה על אייג׳יזם (גילנות), הסיכוי לראות סרטים או סדרות על ועם אנשים מבוגרים בשנים הקרובות ירד פלאים. יותר מזה, יתכן שכבר לא נראה אותם ברקע סדרות, כחלק מהחיים. למה לכתוב למשל סצינה על ביקור אצל סבא וסבתא, אם אי אפשר להביא לסט שחקנים מבוגרים? מקסימום, אם ממש ירצו, יצלמו סצינות סטייל ׳מדברים עם סבא וסבתא בזום׳.

אז בזמן הקרוב סדרות פורצות דרך כמו ׳גרייס ופרנקי׳, למשל, לא יחזרו לחיינו: כשכל ארבעת הכוכבים מעל גיל שבעים, איזו חברת ביטוח תיקח על עצמה לבטח כזה סט?.

ואפשר לשער שבאופן ככלי, שחקניות מבוגרות, שגם ככה מתקשות למצוא לעצמן תפקידים טובים בהוליווד ,יהיו הראשונות להיפגע.

ייתכן שנראה יותר פתרונות סטייל מנדי מור ב״This is us״, בה שחקנית צעירה מגלמת אישה מבוגרת באמצעות איפור. שם זה עובד כי הסדרה נעה בין כמה תקופות, אבל כפתרון קבוע להצגת א.נשים מבוגרים זה יהיה ממש מחורבן.

מה שבטוח: בחודשים הקרובים (ואולי בשנים הקורבות) נראה פחות שחקניות כמו לילי טומלין, ג׳יין פונדה, מריל סטריפ, סוזן סרנדון, ג׳ודי דנץ׳, הלן מירן, ג׳יימי לי קרטיס, ועוד על המסך. למה? כי כולן בקבוצת הסיכון של מעל גיל שישים.

וזה עוד לפני שהזכרנו את כל הכותבות, המאפרות, עובדות הבמה, המפיקות וכו׳, שפתאום ימצאו עצמן בלי עבודה, כי הן בן רגע הפכו לקבוצת סיכון.

מה זה אומר? שכמו בכל מקום אחר, גם בהוליווד הראשונות להיפגע מהמשבר הן נשים ככלל ונשים מבוגרות בפרט. וכשזה מגיע להוליווד – כולנו נראה את זה בקרוב על המסכים של כולנו.

(*) גאיה פולת היא אשת תוכן ושיווק דיגיטלי, ובעלת המיזם Pata Queens, על נשים פורצות דרך

לקריאה נוספת על נשים בימי קורונה לחצו כאן 

בתמונה: מריל סטריפ, ג'יין פונדה, הלן מירן, ג'יימי לי קרטיס

רוצה לקרוא עוד כתבות כאלה? תמיכה קבועה בסכום לבחירתך תאפשר לנו להמשיך לעשות תקשורת פמיניסטית ולהעלות למודעות הציבורית את הנושאים שחשובים לך

Sharing is Caring

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

אולי יעניין אותך:

על מדף עיתוני הנשים

Reading Time: 9 minutes שוויון לנשים בעיתונות עדיין אין, אך עיתונות הנשים חיה ובועטת. אמנם עוד מימיה הראשונים הוגלתה למדף נפרד ו"נחות", אך בהתמדה רבה, הוכיחה עיתונות הנשים כי מהפכות פמיניסטיות יכולות ומתרחשות בין הטרנדים החמים לעצות סידור הבית.

קראי עוד »

הומלסית פוליטית: מפלגת עבודה פמיניסטית בראשות מרב מיכאלי?

Reading Time: 3 minutes גם אם מרב מיכאלי תיבחר לראשות מפלגת העבודה, קשה להאמין שהיא תוביל את המערכה משמאל או שתצליח לקדם ממפלגה פמיניסטית. בזמן שהיא תשקיע את זמנה בשיקום מפלגה קורסת, הגברים האשכנזים ימשיכו להקים מפלגות ולקבל כותרות.

קראי עוד »

כתיבת תגובה