עו"ד אליס גולדמן – מתמודדת למועצת העיר נשר ברשימתו של אלי קולס

משפטנית בת 46, נשואה, בעלת תואר ראשון במדעי המדינה, תואר ראשון במשפטים ותואר שני בלימודי משפט. תושבת נשר במרחב חיפה, פעילה חברתית וסביבתית, לוחמת בשחיתות שלטונית ולמען יצירת צדק חברתי במשך שנים.

אני מתנדבת בכנסת בסיוע לנזקקים ובקידום מטרות חברתיות, ממובילות המאבק נגד הרחבת בז"ן (בתי זיקוק לנפט) במרחב חיפה, ממובילות המחאה החברתית בחיפה, ממובילי המאבק נגד הקמת חוות הגז ברמת מנשה ופעילה במאבק בחשמול העילי של הרכבת בחיפה (התנועה להחזרת העיר לחיפה), פעילה במאבק לזכויות בעלי חיים (הקמתי את החוג לזכויות בעלי חיים בעבודה).

פן נוסף וחשוב של פעילותי, הוא מלחמה בשחיתות שלטונית וזאת עשיתי בשנים האחרונות בהתנדבות כמשפטנית בתנועת אומ"ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי.

"אני מאמינה" בנושא פעילות נשים ומעמדן בחברה הישראלית:

למרות שאני, כאישה פועלת גם למען קידום מעמד נשים (פעילה בשדולה בכנסת לקידום נשים בעולם התעסוקה, חברה בעמותת כ"ן ומתנדבת בעמותה לקידום נשים בעולם התעסוקה) מאבקיי הנוספים אינם מקוטלגים "מאבקים נשיים" ועל כן חשוב לי להבהיר שאישה פוליטיקאית אינה חייבת או צריכה לקדם רק אג'נדה שמטרתה "קידום מעמד האישה" וודאי לא על מנת לרצות את הסביבה. מעבר לכך, יש לשבור גם את "תקרת הזכוכית" בתחום הזה ולהעביר מסר שאקטיביזם של נשים הוא אקטיביזם שווה לזה של גברים ולעיתים אף עולה עליו שכן בפעילויות החברתיות והסביבתיות שלי אני פוגשת יותר נשים פעילות מאשר גברים!

כלוחמת למען מדינה טובה יותר לאזרחיה אני פועלת בעשור האחרון בתחומים הבאים:

פעילות  סוציאלית: לשכר הוגן, להגדלת קצבאות לקשישים, בעלי מוגבלויות, משפחות חד- הוריות, ושכבות מוחלשות, חקיקה לחיזוק מעמד ותנאי העובדים.

פעילות למלחמה בשחיתות: למיגור קשר הון-שלטון ע"י חיזוק מעמדו של הממונה על ההגבלים העסקיים וצמצום הריכוזיות במשק, לחיזוק מעמד מוסד מבקר המדינה ע"י הוספת סנקציות על המבוקרים וחקיקה להחמרת סנקציות על נציגי ציבור שהורשעו בעבירה שיש עימה קלון.

פעילות סביבתית: להשוואת תקני זיהום לתקנים המחמירים בעולם, להגברת אכיפה והחמרה סנקציות על מפעלים מזהמים, פעילות למען זכויות בעלי חיים.

מי אני:

בשנת 1971, בגיל 3, עליתי ארצה מרומניה יחד עם הורי, אחי ואחותי.  התגוררנו בדירת שיכון קטנה בקריית מוצקין. הוריי פרנסו אותנו לא פעם בדחק, כעובדי ניקיון ותחזוקה וחינכו אותנו לשאוף להשכלה, לערכי כבוד לזולת באשר הוא, לתרומה ומחויבות לחברה בה אנו חיים.

בסיום התיכון התגייסתי לחיל האוויר, שירתי בקבע כקצינת קשר וסיימתי את שירותי לאחר 5 וחצי שנים בדרגת סגן. בתום שירותי הצבאי יצאתי ללימודים אקדמיים כשאני מתפרנסת מעבודה בשתי משרות ובמקביל עסקתי בפעילויות התנדבותיות ופעילות באגודת הסטודנטים.

את ההתמחות שלי עשיתי במחלקה המשפטית בביטוח לאומי בחיפה, תקופה שחידדה את המוטיבציה שלי להירתם עבור אוכלוסיות מוחלשות (כגון אוכלוסיית הקשישים, ניצולי השואה, אמהות יחידניות ובעלי מוגבלויות), עקב קריסת רשת הביטחון הסוציאלית ואזלת ידם של המוסדות האמונים על כך.

לפני כ-10 שנים התחלתי בפעילות התנדבותית, שהפכה לליבת פעילותי, בעמותות שמטרתן סיוע למגזר המוחלש בחברה הישראלית ובהן: רוטרי כרמל צעירים, המועצה להתנדבות חיפה, העצמה כלכלית לנשים, הסוכנות היהודית ועוד.

דפי פייסבוק: https://www.facebook.com/elis.goldman

דף פוליטיקאית:  https://www.facebook.com/ElisGoldman1

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד מעניין אותך היום?

לראות את התמונה המלאה

פעם בשבוע אנחנו שולחות מייל שמחבר בין הכתבות ומציע לך דיון פמיניסטי מורכב.  

הדיון הזה חייב להתקיים ואנחנו זקוקות לעזרתך כדי להמשיך אותו

גם במלחמה, התפקיד שלנו הוא להביא את הסיפור האנושי ולתת במה לקולות של הנשים שלא תשמעו בשום מקום אחר.