כך לדוגמא, באוקלהומה סיטי, במערב התיכון של ארצות הברית, כאשר אישה מבקשת לעשות הפלה, יוטס עבורה רופא.ה ממדינה אחרת. רוב הסיכויים שאותו רופא, או רופאה, יהיו אקטיביסטים בנושא זכויות הרבייה של נשים.

אך בזמן שמשתוללת מגיפה, רופאים ורופאות אלו ניצבים בפני דילמה קשה: סיכון ממשי לבריאותם אל מול הסיכון להפקיר נשים במקומות כמו אוקלהומה סיטי, שם הן עלולות להישאר ללא גישה כלשהי להפלה.

על פי כתבה שפורסמה השבוע בעיתון Vice על ידי ולרי קיפניס, רופא המגיע באופן קבוע לאוקלהומה סיטי ממדינת וושינגטון בארה"ב, מעיד על קונפליקט פנימי קשה, בו עדיין לא הכריע. הוא יודע שאי הגעתם של רופאים למקומות בהם כבר קיימות גזירות קשות ומגבילות בנושא הפלות, גוררים מחיר כבד אותו משלמות נשים באותו המקום. נכון לכעת, באוהיו ובטקסס מוגדרות הפלות כפעולות לא חיוניות בעת מגיפה.

גם בימים כתיקונם מאתגר מאד להשיג גישה להפלה בחלקים גדולים של ארצות הברית כאשר בחלקן של המדינות קיימות מרפאות בודדות להפלות בהן רוטציה בין רופאים המוטסים למקום אחת לכמה ימים – סידור בלתי אפשרי בעת המגיפה הנוכחית.

המרפאה באוקלהומה סיטי, ביחד עם מרפאה נוספת במדינת קנזס השכנה, מסתמכת על 13 רופאות ורופאים המגיעים כולם מחוץ לגבולות המדינה. עד כה, ניתן לבצע פעולות הפלה, כך על פי מנהלת המרפאה, אך במגבלות הבריאותיות הנוכחיות מגיעים פחות מלווים והמגע הפיזי מוגבל למינימום.

רופאה אחרת שהתראיינה לכתבה מתייסרת על הבחירות הקשות שעליה לעשות. השבוע ביטלה אותה רופאה את נסיעתה לטקסס כיוון שהיא מתגוררת באיזור מוכה קורונה ועל כן, לא רצתה להסתכן בהדבקה של נשים בהיריון. במקביל, באוהיו הוחלט על ידי שר המשפטים של המדינה שכל שירותי ההפלה יוכרזו כלא חיוניים. אם קביעתו תתקבל, יהיה בלתי אפשרי לבצע הפלה באוהיו. ימים אחדים קודם לכן, ארגון רופאי ורופאות הנשים האמריקאי קבע שהפלה היא חיונית ועיכוב בביצועה עלול לסכן את סיכויה להתבצע.

בינתיים, מנהלת המרפאה באוקלהומה סיטי הצליחה להשיג ארבעה רופאים שימלאו את מקומם של הרופאים הקבועים. מנהלת המרפאה בטקסס סיפרה שבעקבות המצוקה, עברה אחת הרופאות מקליפורניה לגור בקרבת המרפאה.

גם אצלנו בישראל המצב לא ברור. ביום א' האחרון נכנסו לתוקפן ההנחיות החדשות של משרד הבריאות לפעילות אלקטיבית בבתי החולים הציבוריים. על פי פרסומה של ליאת בר סתו ב"מאקו נשים", ההנחיות אמנם מחריגות פעולות רפואיות שונות אך ביניהן, הן אינן מחריגות הפלות. למעשה, הותיר משרד הבריאות את ההחלטה האם לקיים או להפסיק הפלות, בידי מנהלי בתי החולים.

תמונה בראש הכתבה:  Darko Stojanovic from Pixabay

 

תגובות

תגובה אחת

  1. לחזור בתשובה כי הפלה זה רצח .הגאולה מתקרבת זה לא מצחיק . כל מי שעשתה הפלה שטצטער מהר לפני שזה יהיה מאוחר . העובר שהפילה הוא יכניס אותה לגהינום תתעוררו זה רצח לכל דבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד מעניין אותך היום?

הממשלה הפלסטינית היוצאת | צילום: רויטרס
לפני כחודש התפטר ראש הממשלה הפלסטיני מתפקידו במהלך שהחל שרשרת של מהלכים ורופורמות ברשות הפלסטינית. מה מסמנים המהלכים האלה, ואיך זה ישפיע עלינו? גלי אלון בסדרת כתבות על הפוליטיקה הפלסטינית
ניתוח הספר "האירוע", שמספר את סיפורה של הכותבת שיברה הפלה לא חוקית בשנות ה60 בצרפת. הגוף הנשי הוא גוף ללא מוצא שכן כל ניסיון להפסיק את ההריון נתקל במערכות פטריארכליות חברתיות ומדינתיות. האירוע פורם את המערכות האלה וחושף צעד צעד כיצד נשים מנסות להציל את חייהן והסכנות הטמונות בכך.

לראות את התמונה המלאה

פעם בשבוע אנחנו שולחות מייל שמחבר בין הכתבות ומציע לך דיון פמיניסטי מורכב.  

הדיון הזה חייב להתקיים ואנחנו זקוקות לעזרתך כדי להמשיך אותו

גם במלחמה, התפקיד שלנו הוא להביא את הסיפור האנושי ולתת במה לקולות של הנשים שלא תשמעו בשום מקום אחר.