השם ענת מושקובסקי כנראה לא אומר לכם הרבה יותר מדיי,חדי העין והפייסבוק שביניכם אולי זוכרים את הפרסום להופעה האחרונה מלפני שלושה שבועות. אבל חיפוש מהיר בגוגל יזכיר לכם שענת פועלת לא מעט שנים עם שירה ז כרמל ויפעת זיו כחלק משלישיית הסוויינג האחיות לוז.

לפני מספר חודשים החליטה ענת לפתוח בנוסף קריירת סולו צדדית, ולהקליט אי.פי קצרצר שניצח עליו בהפקה שוזין ( geshem, 3421), שלא מזכיר אפילו במעט את האחיות לוז. אם חשבתם שנשמע עוד אלבום סווינג בניחוח אביבי כמו שהיינו רגילים לקבל מעבודתה עם האחיות, חשבו שנית. ענת מוצאת את המקום הבטוח שלה במעמקי הביטים האלקטרוניים הנקיים והחורפים עם טקסטים שהגיעו מהמיטה הרכה הישר אל שולחן הכתיבה.

 

 

האי.פי החדש של ענת שיצא בשקט ובלי הילולי יח"צ מרשימים בחודש האחרון, בנוי מארבעה שירים באנגלית שכתבה, ושיר נוסף של רחל המשוררת שממוקם לקראת הסוף. האלבום כולו מורכב מבסך הכל חמישה שירים קטנטנים, שכל אחד מהם נושק לשלוש דקות ויחד יוצרים קצת פחות מרבע שעה. הם ועדיין מלאים כעולם ומלואו. רק משמיעה ראשונה אפשר להבחין בחוסר האחידות שבונה את הפאזל המוזיקלי האהוב עלי, כזה שמורכב ומשתנה כל שיר מחדש, וכמובן שכל המלאכה הזו נעשית מבלי לשעמם לרגע.

שני השירים שפותחים את האלבום,Too Far ו Crwaling, קצת מזכירים אחד את השני, כחלק מהטרנד הלא כל כך חדש, של טקסטים חשופים ומדממים מהמציאות, ענת פותחת בפנינו את עולמה הפנימי מבלי להסס לרגע, ונותנת לנו לנבור בו ולחקור לעומק באמצעות טקסטים חדים אפופים מסתוריות שדורשים תשומת לב. כמו שאומרת בעצמה בשיר הראשון,ההפרדה בין הנשמה לגוף חיה קיימת ובועטת, מורגשת בכל רגע בשירים. האלבום נפתח בירידה תלולה אל מעמקי תהום הנפש, עד שהתקווה מבצבצת בשיר השני וסוגרת מעגל.

בעיני הקול של ענת הוא הנוכח ביותר, היא מצליחה לשלוט בקול שלה לכל אורך האלבום, ובכל שיר מציגה גוון שונה שלו. אחרי שמיעה ראשונה זו לא הפתעה שמגיעה כחלק מהאחיות לוז המוכרות בזכות הקול הדומיננטי והמיוחד שלהן. וזה לא פחות מתענוג לאוזן לשמוע אותו מתחילתו עד סופו.

https://anatmoshkovski.bandcamp.com/releases- האלבום המלא בבאנדקאמפ
צילום תמונה ראשית- Adi Feher 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד מעניין אותך היום?

שלוש שנים בילתה יעל דקלבאום בדרכים, עד שכלו כוחותיה. אז, הגיעה הקורונה והעניקה לה שנתיים של חשיבה מחודשת וטיפול עצמי. עכשיו היא חוזרת באלבום חדש, הופעה חדשה ותובנות חדשות על נשים, אקטיביזם, שירה ודיכאון. ראיון אישי וקרוב

לראות את התמונה המלאה

פעם בשבוע אנחנו שולחות מייל שמחבר בין הכתבות ומציע לך דיון פמיניסטי מורכב.  

הדיון הזה חייב להתקיים ואנחנו זקוקות לעזרתך כדי להמשיך אותו

גם במלחמה, התפקיד שלנו הוא להביא את הסיפור האנושי ולתת במה לקולות של הנשים שלא תשמעו בשום מקום אחר.