"אני לא פה כמפורסמת, אני לא פה כפוליטיקאית. אני פה כאם. אמא שאכפת לה באופן עמוק מהעולם שבו ילדיי וכל הילדים חיים בו". כך פתחה ביונסה את נאומה בעצרת התמיכה בקמלה האריס, ביוסטון, טקסס. ביונסה, ילידת העיר, הגיעה יחד עם קלי ריינולדס להציג את קמלה האריס ונתנה חמש דקות של נאום בו קראה למצביעים לצאת ולהצביע להאריס. טקסס היא מדינה אדומה, כלומר, רפובליקנית, והיא גם אחת מ – 20 המדינות אשר הצביעו באופן רציף לאותה מפלגה. האם ביונסה תאתגר את הסטטיסטיקה ותטה את הכף?
לפני ארבעה ימים בעצרת של האריס במישיגן, סלבריטי ענק נוסף עלה לבמה ונאם לפני הצגתו של ברק אובמה מר סלים שיידי, Eninime ובשמו הרשמי, מרשל ברוס מאטרס, שנולד במדינת מישיגן.
תרבות ובידור פוגשים פוליטיקה
בבחירות 2016, טראמפ מול קלינטון, שורה של מפורסמים ומפורסמות מן השורה הראשונה עמדו לצד קלינטון, בהשתתפות בעצרות, בפרסום פוסטים ברשתות חברתיות, ובקריאה לתמוך בקלינטון. אך סוללת המפורסמים לא הספיקה, וכאמור, טראמפ ניצח. במקרה של ביידן, קל להבין את הניצחון, שכן בניגוד לקלינטון, ביידן הוא "גבר" ולכן אין משמעות רבה למפורסמים שתמכו בו. וזה מעלה את השאלה עד כמה "מועילה" תמיכתם של מפורסמים במתמודדים ומתמודדות לנשיאות? מה אחוזי ההשפעה והצלחתם בהבאת קולות למתמודד.ת? ומתי החל שיתוף הפעולה, בין הרצים לנשיאות ומפורסמים?
הטרנד החל בבחירות בשנת 1920, כאשר אל ג'ולסון נתן את קולו לקמפיין של הנשיא לשעבר ווארן ג'. הארדינג. ואכן, הארדיג ניצח והיה לנשיא ה – 29 של ארה"ב. כך החלה פרקטיקה של עירוב בין פוליטיקה ותעשיית הבידור עם תמיכתם של מפורסמים במתמודדים ומתמודדות לנשיאות. לטרנד בראשית דרכו הצטרפו סלבריטי העל של התרבות האמריקאית שפרצו גם את גבולות ארה"ב, כגון בייב רות, שחקן הבייסבול המפורסם ביותר, פרנק סינטרה שהצטרף לקמפיין הבחירות של הנשיא לשעבר פרנקלין ד.רוזוולט, והשחקנית ג'ודי גארלנד שלקחה חלק בקמפיין הבחירות של הנשיא לשעבר ג'ון פ. קנדי.
כוחו של דור ה - Z
100 שנה של תמיכה פוליטית של מפורסמים ואוניברסיטת הרווארד מפרסמת מחקר מאוגוסט האחרון, שבחן את השפעת מעורבותם של מפורסמים בפעילות אזרחית – פוליטית בבחירות בארה"ב. המחקר מצא כי מעורבות בפוליטיקה טובה למותג של המפורסם, וכי למפורסמים יש את הכוח להגדיל את מספר הבוחרים, במיוחד בקרב הדור הצעיר. דוגמא לכך מצאו בפוסט של טיילור סוויפט משנת 2018, עם לינק הרשמה להצבעה בבחירות, שהוביל להרשמה של 250 אלף נרשמים תוך שבע שעות. לפי המחקר, למפורסמים יש את הכוח להפוך בחירות והצבעה בבחירות כ"מגניב", והם משתפים את העוקבים שלהם במידע חיוני, כגון איתור נקודות קלפי במקום מגוריהם, הסבר על המתמודדים, ותהליכי הרשמה. וזאת מטרתה של תמיכתם: להעלות את אחוזי ההצבעה בקרב הדור הצעיר, בגילאים 18 – 30, קבוצה הסובלת מאחוזי הצבעה נמוכים ביחס לאחוז ההצבעה בכלל בארה"ב.
קמלה האריס מבינה את כוחו של דור Z ולמשימה הזאת היא רותמת את כל התותחים שיכולים להזיז ולהניע את הדור הצעיר. לצידה של האריס עומדת כל תעשיית הבידור האמריקאית, ביניהם, מייגון די סטיליון, טיילור סוויפט, בילי אליש, ביונסה, בריטני ספירס, רוברט דה נירו, וויפי גולדברג, ברברה סטרייסנד, אשר, קארדי בי, ניל יאנג, שרה ג'סיקה פארקר, אמינם ועוד רבים.
בעצרת ביוסטון קראה ביונסה לקהל "זה הזמן לשיר שיר חדש", האם אמריקה רוצה ומוכנה לנשיאה, אישה? האם הקול הצעיר הוא שיעניק לה את הניצחון או ייקח אותו ממנה? את מה שתשיר אמריקה, נגלה ב – 5 בנובמבר.