Reading Time: 2 minutes

מיכל לוטן- LADY FALLING DOWN

Reading Time: 2 minutes

מיכל לוטן, מלכת הגרוב הבלתי מעורערת סוגרת את הקיץ עם אלבום חדש, שני במספר, ושמו "LADY FALLING DOWN"' , השמחה והרצון לרקוד בכל מקום הציפו אותי עוד לפני שהאזנתי לו. רק יכולתי לפנטז על הדרך למשרד, איך אזיז את הרגליים לפי הקצב ואשתה ממשקה הבוקר בדיוק בין חילופי השירים. עכשיו, דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה, השיר הראשון מהאלבום "My Own Love" מתנגן באוזניות, כל מה שמתחשק לי זה לנענע את הראש ואת הגוף. המוזיקה מתחילה לחלחל לכל תאי הגוף, וכמובן שדווקא ברגע הקריטי הזה, שיכול היה להפוך את היום שלי לטוב יותר, המעלית נפתחה, ובה עומד שכן מהקומה למעלה. הזמנות מצוינת לבקש סליחה מהשכן המדובר, ייתכן שרקדתי קצת יותר מדיי בתוך המרחב הבטוח של המעלית מזערית.

קצת סטיתי מהנושא, אבל הו, כמה שחיכתי לאלבום של מיכל לוטן, עוד כשיצא הסינגל "Lady Falling Down" , בתזמון מושלם (ומכעיס) עם החלטת בג"צ לא לאפשר לחברי הקהילה הלהט"בית לאמץ ילדים. מגיע הקליפ המרהיב לאותו הסינגל, שמציג גברים לבושים בבגדי נשים, מאופרים באופן מוגזם. כדי להשלים את העניין, ואת כל הקליפ עוטפת אווירה של שנות ה60. כמעט כמו מחאה קטנטנה בצורת וידאו.

באלבום שלושה קטעים תלושים ממקומם הטבעי בחדר החזרות, כל אחד מהם באורך של פחות מ60 שניות, ובעלי איכות הקלטה שמזכירה את התיכון בניסיונית שהיא יוצרת. שלושת הקטעים הללו הם אמנם קטנטנים אך הם מוספים גוון שונה ומטושטש לאלבום. מיכל ניחנה ביכולות ווקאליות מספיק מעניינות על מנת שגם הקטעים הלא שגרתיים האלו יעוררו את תשומת הלב שלנו. ולא אגזים אם אומר שמרגישים לי כמו חלק בלתי ניתן להפרדה מבניית האלבום, הרי האלבום מגיע לחנויות כשהוא מוגמר, מודפס, אחרי מיקס ומאסטר ותהליכי הפקה כתיבה והלחנה שיכולים לקחת שנים. הקטעים האלו בעיני מהכרחיים ומביאים עמם חן לא צפוי.

המבטא הישראלי של מיכל לא מתחמק באף אחד מהשירים,אין פה ניסיון להפוך את השירים לזרים. העניין מתבטא בעיקר בעיני בתהליך בחירת השירים באלבום, שמסודרים בצורה בה יש גרעין של ארבעה שירים בעברית שנוטים יותר לכיוון הסול, מרקידים פחות ואישיים יותר, ואולי זה בגלל שהעברית נצח מוכרח היותה שפת היום-יום של תרגיש אישית יותר. ומעטפת של שירים באנגלית, כולם מרקידים יותר, מכניסים אותנו לאט לאט לאווירת האלבום.

הסינגל האחרון שיצא- פריז, ויוצר קשר מושלם בין התוכן לשפה (השיר היחיד באלבום בו האנגלית והעברית משתלבות) מגחך על כולנו ועל הכמיהה הלא כל כך סודית לעבור לערים הגדולות, הזוהרות יותר ופקוקות פחות. מיכל טוענת ששם תמצא את אהבת חייה, שהעולם הגדול מחכה לה. וג'ימבו שמתארח בשיר (ויתארח גם בהשקה הקרובה) ומזכיר לכולנו ש"פה כולם רוצים ליפול רחוק מהעץ אבל בסוף רוצים לחזור לשורשים/רוצים דר פפר בטיימס סקוור/אבל בסוף רוצים דר שקשוקה בשוק הפישפשים"

את האלבום הפיק איציק פצצתי (עומר מור), האיש שמזוהה עם המנעד הקולי הרחב (הצרחות בLADY FALLING DOWN) וכמות כמעט בלתי אפשרית של אלבומים שהפיק לאחרונה, ביניהם האלבומים של פדרו גראס, ג'ימבו ג'יי ונצ'י נצ'. בנוסף לכך שהפיק את האלבום המעולה של מיכל, היה גם חלק ממסע ההופעות שקדם לאלבום. החיבור ביניהם לא פחות ממעולה, האלבום שלם וההפקה המקצועית יחד עם הסגנון הייחודיי של מיכל מורגשת בכל שיר ושיר באלבום.

האלבום המלא- https://michallotan1.bandcamp.com/

צילום תמונה ראשית- תמר בנין.

רוצות לקרוא עוד כתבות כאלה? תמכו בנו באופן קבוע או חד פעמי על מנת שנוכל להמשיך ולעשות תקשורת פמיניסטית

כתיבת תגובה

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

עוד באותו נושא:

לומדות מהבריטיות: שש הנקודות להצלחת מחאת הנשים

Reading Time: 3 minutes אקטיביסטיות, כמו "נשים עושות שלום", עובדות למעננו ולא רואות תוצאות מיידיות. "קבוצת שש הנקודות" נותנת תקווה: סיפור של אצילות אנגליות שקידמו את מעמד הנשים. והמסקנה? בישראל ובבריטניה: הזמן למחאת נשים הוא תמיד עכשיו

סוכנות הדוגמנות שאחרי מחלת הסרטן

Reading Time: 3 minutes מחלת הסרטן השאירה את נ' עם גוף חדש. כשהמליצו לה לדגמן היא תהתה אם תוכל לייצג אידיאל יופי שחולות אחרות יתחזקו ממנו. אבל מה שקרה לה כשהגיעה לסוכנות עם הצלקות על עורה, היה אחר משציפתה

איך קומדיות רומנטיות מסכנות חיים של נשים?

Reading Time: 4 minutes קומדיות רומנטיות מציגות התנהגויות כמו מעקב, בידוד, השפלה והטרדה מינית, כחלק מפעולה רומנטית שמובילה לאהבת אמת. מחקרים מראים שהסצנות על המסך משפיעות על התנהגות בפועל, ומובילות לבסוף להטרדות, איומים ואלימות שנשים חוות מדי יום

כולנו מיכל סלה: כשהטראומה שלך היא בעצם גם שלנו

Reading Time: 3 minutes רצח הנשים בישראל מוציא אותנו לרחובות. לא רק כדי לזעוק בשם המתות, אלא כדי לשמור על עצמנו: כולנו נמצאות בקבוצת סיכון להיפגע מאלימות. רקפת גינסברג כותבת על הטראומה הקולקטיבית, שעוברת מדור לדור של נשים בישראל