הוצאת אהבות מוגדרת בדף הפייסבוק שלה כ"הוצאת ספרים המתמחה בספרי רומנטיקה – מכל הז'אנרים", והיא פונה במובהק לנשים. קראתי שניים מהספרים, "הדאנג'ן" ו"מאד-ויין", שאכן ממחישים גיוון רב בספרי ההוצאה. בכל זאת יש להם לפחות שני דברים במשותף: שניהם הטרו-סקסואליים במובהק ומיועדים לנשים שנמשכות לגברים ואוהבות גברים, ובשניהם חלק ניכר מהעלילה מתרחש בסיאטל, שהיא אולי סוג של בירת רומנטיקה אמריקאית.

הדאנג'ן הוא סיפור סינדרלה עם טוויסט ארוטי, שבמרכזו מקנזי הוטרינרית שגדלה כיתומה במשפחה אומנת, התדרדרה לזנות בהיותה נערה, ובאורח נס מצאה זוג קשישים טובי לב שאימצו אותה ומימנו את לימודיה בקולג'. עברה כזונה רודף אותה, והיא עוזבת את העיירה בה כולם מכירים אותה בניסיון להתחיל דף חדש בסיאטל. היא מסתבכת בצרה שהופכת לרומן בדס"מי עם גבר דומיננטי מושלם, נאה ועשיר, ומגלה שהעבר ממשיך לרדוף אותה אבל האהבה והחברות מנצחות הכל. זה אולי נשמע קצת יותר מדי בשביל ספר אחד, אבל אחרי הכל מדובר בפנטזיה, וזו בבירור פנטזיה שנכתבה ע"י אשה בשביל נשים. מקנזי, הסיפור שלה, והעונג המיני שלה הוא במרכז. יש בספר גם מין שלא כולל חדירה. יש גם מין שלא כולל אורגזמה גברית. הדום שלה, אלכס, הוא גם אהוב וחבר אמת ודרכו היא מוצאת גם קהילה וחברות. הוא לא רק המושיע שלה, היא גם המושיעה שלו. כל אחד משני הנבלים בסיפור, גבר ואשה, מוקע ונענש ע"י הקהילה שהוא שייך לה. אצלנו באינטרנט היו קוראים לזה שיימינג.

א(ה)בות הוצאה לאור

מאד-ויין הוא סיפור אחר לגמרי. אם סטיבן קינג היה אשה, זה בקלות היה יכול להיות ספר שלו, והוא אף מתכתב עם "מיזרי" במפורש. מאד-ויין, בניגוד ל"הדאנג'ן", הוא לא פנטזיה אירוטית והוא כולל מעט מאוד מין. סנה היא אשה בודדה, סופרת מצליחה אך שונאת פרסום, שאמה נטשה אותה בהיותה בת 12 ובעברה אקס מיתולוגי שהיא מתקשה להיפטר מהאובססיה שלה כלפיו. היא חווה בו זמנית כמעט שתי טראומות קשות שהיא שורדת בעזרת גבר מסתורי, אך היא מסלקת אותו מחייה. יום אחד היא מתעוררת כשהיא כלואה בבית זר שמפוזרים בו רמזים רבים הקשורים לחייה, כמו כתב חידה שפתרונו, כך היא מאמינה במשך חודשים רבים, יביא לשחרורה. הרומנטיקה היא אמנם אלמנט מרכזי בסיפור, אבל זו לא רומנטיקה של סיפור אגדה אלא רומנטיקה שדברים נשברים בה ומתאחים קצת עקום, ולפעמים לא מתאחים בכלל. סנה נשארת לכל אורך הדרך עצמאית מאוד, מוזרה ונאמנה לעצמה.

א(ה)בות הוצאה לאור

שני הספרים הם בידור טוב, כל אחד מהם פונה לקהל עם העדפה ז'אנרית שונה. לפחות על פי שני הספרים האלה, ההבטחה של הוצאת אהבות לספרות רומנטית במיטבה, ממגוון גדול של ז'אנרים, בהחלט מתממשת. אני מקווה שבעתיד ההוצאה תפנה לקהל רחב יותר של נשים, שכולל גם נשים שנמשכות לנשים ואוהבות נשים.

תמי דינס

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד מעניין אותך היום?

ניתוח הספר "האירוע", שמספר את סיפורה של הכותבת שיברה הפלה לא חוקית בשנות ה60 בצרפת. הגוף הנשי הוא גוף ללא מוצא שכן כל ניסיון להפסיק את ההריון נתקל במערכות פטריארכליות חברתיות ומדינתיות. האירוע פורם את המערכות האלה וחושף צעד צעד כיצד נשים מנסות להציל את חייהן והסכנות הטמונות בכך.
אם אתן שואלות אותי מה הבעיה המרכזית המונעת מהאנושות להתמודד עם האתגרים הרבים שמציפים אותה – היא שפסיכופטים מולכים עלינו במופע מתעתע ואכזרי במיוחד. אבל יש מה לעשות, יש לנו כבר את הידע של איך להתמודד עם פסיכופטים

לראות את התמונה המלאה

פעם בשבוע אנחנו שולחות מייל שמחבר בין הכתבות ומציע לך דיון פמיניסטי מורכב.  

הדיון הזה חייב להתקיים ואנחנו זקוקות לעזרתך כדי להמשיך אותו

גם במלחמה, התפקיד שלנו הוא להביא את הסיפור האנושי ולתת במה לקולות של הנשים שלא תשמעו בשום מקום אחר.