Image

 

הפרק הפעם התמקד בדמות של לורנה מורלו. אני חייבת להודות שהפרק הזה היה הפרק הראשון שאכזב אותי לפחות בכל הקשר לרקע של הדמות בה התרכז. אני נורא אוהבת את לורנה, אני חושבת שהשחקנית שמגלמת אותה עושה עבודה נהדרת ושהיא דמות מעניינת מאוד אבל הרגשתי שסיפור הרקע שלה היה די שטחי.

ההפתעה הגדולה שגילינו היא שמורלו די מטורללת ושהארוס עליו היא מדברת ללא הרף הוא למעשה בחור שאיתו יצאה לדייט אחד. כשהתחלנו לראות את סיפור הרקע שלה, את החלום שבו נראה שהיא חיה, עוד חשבתי שלפנינו פרק עמוק ומעניין.
קומדיות רומנטיות הן בעיניי לא דבר מה שאפשר להקל בו ראש. מאוד נהניתי לראות קצת את הביקורת על הדרך שבה החברה מבנה אותנו כנשים לצפות לאביר על סוס לבן ולמפגש ראשוני מביך וחמוד, מה שידוע בקומדיות רומנטיות כ"meet cute" כמו שהיה בין לורנה וכריסטופר בדואר. אני גם חושבת שיש משהו מעניין בהקצנה של מורלו והפיכתה לדמות של סטולקרית של ממש. אבל הרגשתי שלא זכינו להכיר אותה לעומק כמעט בכלל. היא הרגישה כמו גיבורה של קומדיה רומנטית, יפה ועם מספר מוזרויות אבל חסרת אופי של ממש וזה חבל כי מדובר בדמות עם המון פוטנציאל. אני מקוה שנזכה ללמוד עליה עוד קצת ולראות מה נמצא מעבר לאובססיה שלה עם כל מה שורוד, נוצץ או קשור לג'וליה רוברטס.

דרך הסיפור של מורלו והבריחה הרגעית שלה עם הואן לביתו של כריסטופר כדי לרגל אחריו ולרבוץ באמבטיה שלו עם ההינומה של אשתו לעתיד, זכינו להצצה חטופה לסיפורה של רוזה. אחד הכישורים המפתיעים של "כתום" זה היכולת של הסדרה לגרום לנו להתעניין בכל דמות, משנית או מרכזית. אנחנו זוכות להצצה אל חייהן של הנשים הללו ואנחנו רק רוצות עוד ועוד. כשמורלו הסיעה את רוזה לטיפולי הכימותרפיה שלה, זכינו להחשף עוד קצת לחוש ההומור האפל שלה ולשמוע על מה היא בכלא – היא שודדת בנקים! כמובן! ועכשיו אני רק רוצה לשמוע את כל סיפורי הגבורה שלה…

עם כל הכבוד למורלו ורוזה, העלילה המעניינת באמת של הפרק היא סיפורה של הואגינה! בעקבות הדמיון המפותח של פוסיי שרוצה להמציא מכשיר שיאפשר לנשים להשתין בעמידה מתפתח דיון מהותי סביב השאלה האם יש לנשים חור אחד – חור ואגינה כפי שמכנה אותו טייסטי או שניים?
הויכוח מוביל את טייסטי לנסות ולהכיר את גופה שלה משל הייתה נערה מתבגרת שזה עתה קראה את גופנו עצמיותנו. בזמן שטייסטי מגלה את נוכחותו של חור השתן הקטן והחמוד שלה, סופיה מגיעה לזירה ומסבירה לבנות בקצרה על גופן, עצמיותן. סופיה כמובן מכירה את הנושא לעומק יותר מכל אחת אחרת, היא תכננה את הואגינה שלה בעצמה ומכירה כל חלק וחלק בה.

באיזה עוד סדרה היינו זוכות ללמוד על אנטומיה נשית?! "כתום" היא ללא ספק הסדרה הכי פמיניסטית על המסך.
יש אולי נקודה מעניינת בכך שדווקא סופיה היא זו שמלמדת את יתר נשות הכלא על הואגינות שלהן. הערה על הבורות שבה נשים סיסג'נדריות מעבירות את חייהן לעומת הידע הנדרש מנשים טרנסג'נדריות על מנת שיוכלו להיחשב כ"נשים" בחברה. אבל אני אניח לטובות ומנוסות ממני לדון בנושאים הללו.

בינתיים אעבור לדון על רד ומזימותיה לשוב לגדולה. אחרי שרד זוכה בפייפר כשותפתה לחדר ומבינה שאין לה את הכוח שהיה לה פעם, היא מחליטה שהגיע הזמן לחזור לזירה. היא מנסה לגייס בנות ברית ונאלצת להסתפק בבנות הזהב החביבות שמי ייתן ויתגלו כחבורה של פושעות ערמומיות שינהלו עוד את הכלא. אבל לבינתיים, רק כנראה זוממת להבריח דברים לכלא דרך החממה שמצאה והצליחה לשכנע את קאפוטו לממן. קו העלילה הזה עוד נראה לי יהפוך למעניין בהרבה.

הסצנה החביבה של הפרק היא ללא ספק הכרבול של טייסטי ופוסיי, הן כל כך קרובות שלפעמים גם אני תוהה אם טייסטי לא יכולה פשוט להיות עם פוסיי אבל היא מבהירה לה שהיא לא בקטע. היא עושה זאת בצורה הכי חמודה בעולם ומציעה שיתכרבלו במקום להתנשק ואז ויי מגיעה בכדי להרוס הכל. עד סוף הפרק היא מצליחה לחבל לא מעט ביחסים בין טייסטי ופוסיי. המניעים שלה עוד לא ברורים לגמרי, הם קשורים לכך שפוסיי לא הסכימה למכור איתה את האלכוהול הלא חוקי שהיא מייצרת אבל לא ברור איך חיבול ביחסים שלה ושל טייסטי עוזר לויי להשיג את מטרתה.

בינתיים, בעלילה אחרת לחלוטין, בו וניקי עושות תחרות אורגזמות ומתחרות מי תצליח לשכב עם מיני-פייפר ראשונה. בו מנסה לרתום את פייפר לעזרתה אך נכשלת ולבסוף ניקי מנצחת בתחרות. הדמות של ניקי מעניינת אותי מאוד גם היא ואני מחכה לראות סוף סוף פרק פלאשבק שלה, כמו גם של פוסיי שגם לעברה עוד לא נחשפנו. אני רק מקווה שהם יהיו בעלי קצת יותר בשר מהפרק הנוכחי.

עד לפרק הבא,
מאיה רומן

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד מעניין אותך היום?

לראות את התמונה המלאה

פעם בשבוע אנחנו שולחות מייל שמחבר בין הכתבות ומציע לך דיון פמיניסטי מורכב.  

הדיון הזה חייב להתקיים ואנחנו זקוקות לעזרתך כדי להמשיך אותו

גם במלחמה, התפקיד שלנו הוא להביא את הסיפור האנושי ולתת במה לקולות של הנשים שלא תשמעו בשום מקום אחר.