יעניין
אותך
כתבת אורחת
28 יולי 2018 | משך הקריאה: 3 דקות

מאת: רעות כהן 

בשנים האחרונות, ז'אנר סדרות הרשת מתפתח בקצב מהיר ומקבל מעמד של כבוד בעיקר בארה"ב וקנדה. למרות תזוזתו של הז'אנר לכיוון המיינסטרים, בבסיסו עדיין מתקיים רכיב חתרני שקורא תיגר על התרבות הפופולארית כפי שאנו מכירות אותה. כמו שפודקאסטים איתגרו את הרדיו וכמו שבלוגים איתגרו את העיתונים ואת האקדמיה, סדרות הרשת מאתגרות את הדרך המסורתית לפיה נקבעים התכנים בהם אנו צופות בטלוויזיה והן מאפשרות לנשים מהשוליים להציב את החזון שלהן במרכז.

אין זה מפליא אם כך שבתוך הז'אנר הזה צמח לו תת ז'אנר עשיר ואיכותי של סדרות רשת לס.ביות וקוויריות שזוכות להכרה והצלחה בינלאומית אדירה. הפוסט הזה נועד להכיר לכן כמה מבין המוצלחות שבהן (לדעתי) והוא מעודד אתכן להגיב בהמלצות נוספות כי אין דבר כזה יותר מדי סדרות רשת קוויריות.

Carmilla

אם אהבתן סדרות כמו באפי וורוניקה מארס, זו לחלוטין הסדרה בשבילכן. היא כנראה סדרת הרשת הקווירית הכי מוכרת ומצליחה שיש בז'אנר וזה בגלל שהיא פשוט מאד מוצלחת. הסדרה היא אדפטציה מודרנית של נובלה גותית קצרה משנת 1871 הנושאת את אותו השם ומתארת את קורותיה של ערפדית חובבת נשים (בקטע אובססיבי ורצחני). במרכזה של האדפטציה המודרנית, נמצאת לורה, סטודנטית בעלת חוש צדק מפותח, המנסה לפענח ביחד עם חבריה, פרי ולה-פונטיין, לאן נעלמו ארבע סטודנטיות, ומדוע לאף אחד באוניברסיטה לא אכפת מזה (כן, מסתתרת כאן ביקורת חברתית). העניינים מתחילים לקבל תפנית מעניינת כשנכנסת לחדר של לורה שותפה חדשה, קרמילה. קרמילה אוהבת לחיות בלילה, ישנה רוב שעות היום, שותה חלב סויה מוזר ואדום וכן… זה דיי ברור מההתחלה מה היא.

מה שעובד טוב בסדרה הזו הוא שהיא כתובה באופן שנון, מרומז-פוליטית ומחוכם ומכאן בעיני הדמיון לבאפי (ולאו דווקא תימת הערפדים כמצופה). למרות הנושאים הכבדים והמטאפוריים שהסדרה עוסקת בהם, היא מצליחה להיות משעשעת, קלילה ובעיקר לוהטת. חוץ מזה, היא מורכבת מצוות שחקניות.ים קוויריות ממש מוצלח עם כימיה נהדרת בין כולן.

לסדרה שלוש עונות שבכל אחת מהן 36 פרקים של 10-4 דקות. הקהל כל כך אהב את הסדרה שלפני שנה אף הופק סרט המשך. הסדרה והצוות זכו בלא מעט פרסים ומועמדויות, הופיעו בקומיק-קון וזכו למאות אלפי מעריצות. הסדרה מורכבת מצוות קווירי להפליא; אליס באומן שמשחקת את לורה מזדהה כבי-סקסואלית, נטשה נגובנילס מזדהה כקווירית פאן-סקסואלית, קייתלין אלכסנדר שמשחק.ת את לה-פונטיין מזדהה, כמו הדמות בסדרה, כקוויר א-בינארי.ת ועוד.

אם אתן מתכוונות לצפות, כמה הערות לידיעה – העונה הראשונה ממש טובה, אבל לוקח לה איזה 4 פרקים כדי לצבור תאוצה. העונה השניה אמנם פחות טובה אבל אל תתייאשו כי העונה השלישית פשוט מעולה. את הסרט כדאי לקנות ב-10$ בלבד כדי לתמוך בעשייה קווירית חתרנית ועצמאית.

Gal-Pals

הסדרה עוקבת אחרי בי ואוליביה, חברות הכי טובות ושותפות לדירה, במסע ההתאהבות של בי בדילן הסטרייטית.

לא מדובר בסדרה עמוקה ומתוחכמת במיוחד, אבל היא פשוט עשויה טוב, זורמת ומשעשעת. העלילה בעצם מתמקדת במערכות יחסים בין נשים (על פני כל הרצף האפלטוני, הרומנטי והמיני) וזה כנראה סוד הקסם של הסדרה.

העונה הראשונה הסתיימה לפני כשנה והעונה השנייה התחילה לא מזמן. לא מדובר בסדרה מצליחה בקנה מידה של קרמילה, אבל נראה שלאחרונה הסדרה מתחילה לצבור תאוצה ולתפוס אט אט את מקומה בכל מני פסטיבלים ותחרויות.

רפרנס מוכר להתמצאות במרחב – גירלז פוגשת את ברוד סיטי בדייק מארצ'.

Her-story

סדרת רשת שנוצרה במימון המונים על-ידי ג'ן ריצ'רדס, אקטיביסטית טרנסית, שחקנית, במאית ותסריטאית, ולורה זק, שחקנית ותסריטאית. מדובר בסדרה פורצת דרך בעלת ששה פרקים המתמקדת בחיי האהבה של נשים טרנסיות ולסב.יות.

הסדרה מצליחה ברגישות ובפרק זמן כל כך קצר להציג בפני הצופות את מאבקה של קהילת הנשים הטרנסיות, תוך שהיא לא חוסכת ביקורות מוצדקות על הטרנספוביה והמיזוגניה שקיימות בקהילה הלסבית  והפמיניסטית. הסדרה זכתה למאות אלפי צפיות ואף הייתה מועמדת לפרסי האמי.

רפרנס מוכר להתמצאות במרחב – אם The L word  הייתה מצולמת כיום כסדרת רשת והייתה עשויה טוב, היא הייתה נקראת The LBT word , וכנראה שככה היא הייתה נראית.

BarBelle

מה יכול להיות יותר פנטזיה לסבית מצמד זמרות פופ שהן גם במערכת יחסים רומנטית? ומה יותר לסבי מלהיפרד מבת הזוג אבל בלי באמת להיפרד?

בזה בערך עוסקת סדרת הרשת הקומית Barbelle. במרכז העלילה נמצאות אליס וורוניקה, שתי זמרות פופ מצליחות, שהצלחתן טמונה גם בעובדה שהן מדגמנות זוגיות מעוררת קנאה ברשתות החברתיות. הן מחליטות להיפרד, אך במהרה מגלות שהחוזה עליו הן חתומות בחברת התקליטים דיי אוסר עליהן לעשות את זה והן צריכות להמשיך להעמיד פנים שהן עדיין ביחד.

מדובר בסדרת פופ קלילה, משעשעת שנכתבה על-ידי שתי הכוכבות הראשיות. הסדרה מתמודדת באמצעות הומור עצמי ואלמנטים פארודיים עם סוגיות כמו פרידה, קינאה ומערכות יחסים בין נשים. העונה הראשונה הסתיימה וכעת היוצרות מנסות לגייס כסף באמצעות מימון המונים להפקת עונה השניה ב- indigogo.

הידעת?
פוליטיקלי קוראת קיימת מאז 2012.
פוליטיקלי קוראת היא גוף התקשורת הפמיניסטי היחיד בישראל.
התכנים שלנו מגיעים למליוני אנשים בכל חודש.
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מומלצות עבורך
 אותה קטגוריה
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *