״דברים מופלאים קורים כשנשים מתארגנות יחד״ (מקור לא ידוע).

אמיתות המשפט הזה נגלתה לי פעמים רבות: בחיי הפרטיים, באירועים אקדמיים ובהתארגנויות חברתיות-פוליטיות בשטח. אישה, כגוף בשר ודם, כנפש שאוצרת חוויות חיים, וכ׳אחר׳ סימבולי בחברה פאטריארכלית היא כוח מניע לשינוי. ואכן, כשנשים, על סך שלל הזהויות השונות והדיכויים האחרים שלהן, חוברות יחד, כל אחת מהן, ברוח פורים, היא גם ושתי וגם אסתר שיוצרת מציאות חדשה.

התארגנויות נשים לא נולדו לתוך ריק. הן קמו מתוך מצוקה או מתוך קריאה לחיים, לתוכן נחוצים. ביניהן ישנן התארגנויות נשים לא ממוסדות, כאלה ללא תמיכה כלכלית. כאלה שמערערות על הסדר הקיים, מבלי להצטרך לחשבן לאף אחד. והן, כמו מקור הציטוט המובא לעיל, לרוב נשארות בעילום שם. גברים הטרונורמטיביים מחוברתים לקחת קרדיט על מעשיהם, לדבר בביטחון ולפעול בעולם בחופשיות. עבור נשים זה כרוך ביתר מאמץ. ואז, כשהן עושות את זה, זה אכן מופלא וכמעט נס. והנה זה קורה!

רוצות עוד תוכן פמיניסטי מעולה? תרמו לנו, כדי שנוכל להרחיב את הפעילות

 

יום האישה הבינלאומי מתפרש עכשיו לשבוע. השבוע גדוש באירועים ממוסדים המזכירים לקהל הרחב שיש כזה דבר הווייה נשית ושהיא מסומנת, נבדלת מהווייה גברית. ואני, שמסכימה עם זה, מעזה לקחת את זה צעד נוסף קדימה ולפרק את הקטגוריה ׳אישה׳. ואז אנחנו חושפות סובייקטים שמאתגרים את החלוקה לאו גבר או אישה; נשים מזרחיות שהווייתן שונה מהווייתן של נשים לבנות; נשים לסביות, ביסקסואליות וטרנסיות; נשים ובע״ח כקטגוריות מדוכאות על רצף אחד; סוכנות מינית של נשים; מישורים ואפיקים חדשים לאקטיביזם למען נשים ועוד. את כל אלה נוכל למצוא בפסטיבל הפמיניסטי פריקי פמי פריידיי, שיתקיים ביום שישי, ה-16.3.18, בביה״ס קהילה בת״א, בין השעות 10.00-15.00.

הפסטיבל הזה קם מתוך מפגש של קבוצת נשים, מהפכנית כל אחת בפועלה ובדרך חייה, שחברה יחד כדי לעזור לחברה. שותפות, מודעות פוליטית-חברתית, אכפתיות, הקשבה ואומץ הם מנת חלקה של עשייה של נשים למען נשים, ׳נשים׳ כקטגוריה מורכבת ומכילה. אנחנו, המארגנות, כמו כל הא.נשים המשתתפות בפסטיבל, עושות זאת בהתנדבות. הרווחים מן הכרטיסים לפסטיבל מיועדים כולם לחברת קהילה שנקלעה למצוקה כספית. רכישת כרטיס במכירה מוקדמת של 60 ₪ (או 70 ₪ בכניסה לפסטיבל עצמו) אינה מממנת אף אדם או מוסד בשירות בעלי הכוח, אלא מהווה אקט פמיניסטי ראשון במעלה כאשר היא עוזרת, בפועל, לאחת מאיתנו, כמוני וכמוך, עבורה אקטיביזם פמיניסטי הוא חבל הצלה. מאחר והפסטיבל מאורגן ע״י נשים פמיניסטיות, קוויריות ורדיקליות, מי שאינה יכולה לשלם את הסכום הזה, מוזמנת ליצור עמנו קשר בפייסבוק בעמוד הפסטיבל: https://www.facebook.com/דף-הפסטיבל-הפמיניסטי-Freaky-Femmy-Friday-522151241503109/ אף אחת לא נשארת בחוץ, כי לא נשתף פעולה עם קפיטליזם וניאו-ליברליזם.

לא עוד ״אירוע העצמה״, ״כנס אקדמי״ או משהו ״לציון יום האישה״ כדרך אגב, אלא פסטיבל חד-פעמי וראשוני, שאידיאולוגית ומעשית, מפרק קטגוריות מדכאות ומשנה מציאות עבורנו, הנשים, ועבור כולן.ם. הגעה לפסטיבל כזה היא פעולה משנה מציאות. הזמינו כרטיסים מראש ובואו בהמוניכן! לאירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/164398817680276/?active_tab=about

אנחנו בוחרות לא להישאר בעילום שם. צוות המארגנות: אביגיל ארנקרנץ-חוצן, אורלי אלכסנדר, אירה קונטורובסקי, איריס שטרן לוי, דנה דקל, פנינה מולדובנו, ציפי ערן, שירי אייזנר ותמי דינס.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד מעניין אותך היום?

לראות את התמונה המלאה

פעם בשבוע אנחנו שולחות מייל שמחבר בין הכתבות ומציע לך דיון פמיניסטי מורכב.  

הדיון הזה חייב להתקיים ואנחנו זקוקות לעזרתך כדי להמשיך אותו

גם במלחמה, התפקיד שלנו הוא להביא את הסיפור האנושי ולתת במה לקולות של הנשים שלא תשמעו בשום מקום אחר.