בתקופה האחרונה נשמעה ביקורת רבה בנוגע למינויים בתאגיד השידור החדש, "כאן".
מירי רגב טענה כי התאגיד הוא "סניף נוסף של הברנז'ה". בעין השביעית נטען כי חלק מהמינויים לחטיבת החדשות אינם מקצועיים דיים. ביקורת נשמעה על כך שיותר מדי מהמינויים החדשים מגיעים מגל"צ. במקור ראשון נטען כי התאגיד החדש לא ממנה חרדים לשורותיו.
לאור הביקורת הרבה, יצאנו לנסות ולברר מה מצב המינויים בתאגיד החדש עד עתה מבחינה מגדרית.

ראשית, חשוב לציין, שהתאגיד עודנו בהקמה. עד היום הועסקו בתאגיד החדש כ270 עובדים מתוך 900 משרות שעתידות להיות מאויישות, כלומר כל הנתונים שבידינו עלולים עדיין להשתנות.
אולם נראה שבינתיים, יש מקום לאופטימיות זהירה. מבין כל העובדים שמונו עד היום 43 אחוז הן נשים.
בנוסף, וחשוב אף יותר, ישנה נוכחות נשית חזקה ומשמעותית בתפקידי הניהול הבכירים של התאגיד, מתוך 13 תפקידי ניהול בכירים, ישנן 6 נשים כלומר 46 אחוז והן:

שלומית אברהם גלוברזון, מנהלת חטיבת החדשות (שמינוייה גרר הרבה מאוד ביקורת), קרן הררי הראל, סמנכ"לית משאבי אנוש, דינה לניר, סמנכ"לית טלווזיה, עירית שרמן, סמנכ"לית שיווק, טל פרייפלד, מנהלת חטיבת מחקר ואסטרטגיה וגילי שם טוב, מנהלת מערך הדוברות הסברה ויחצ.

תאגיד השידור החדש
(שלומית אברהם גלוברזון)
מה עוד אפשר לבקש?

על פניו הנתונים הללו צריכים לשמח אותנו והם אכן מרשימים, אולם יש לזכור כי דווקא בשוק התקשרות ישנן לא מעט נשים, גם בתפקידים בכירים. נכון לשנת 2011 היו בממוצע 34 אחוז נשים בעמדות ניהול בכירות בשוק התקשורת. אחת הסיבות לכך היא המשכורות הנמוכות הקיימות בשוק הנ"ל.
הבעיה היא שנוכחותן של נשים גם בעמדות ניהוליות ואפילו כמגישות ועורכות לא תמיד עוזרת לשבור את הגבולות המגדריים המוכרים לנו. עיתונאיות, מגישות ופרשניות עדיין עוסקות בדר"כ בנושאים "נשיים" שזוכים לפחות יוקרה. הכבוד של פרשנות בנושאי בטחון ופוליטיקה לרוב שמור לגברים כפי שכמעט כל פאנל שאנו רואות על המסך מעיד שוב ושוב.
בנוסף, בקרב כתבי השטח עדיין קיים רוב גברי מוחץ.
תאגיד השידור החדש לא סיפק לנו עדיין נתונים בהקשר למספר הפרשניות שנשכרו בהשוואה למספר הפרשנים ולכן אנחנו לא יכולות לדעת מה מצב התאגיד מהבחינה הזו.

יצירת והעברת החדשות הוא דבר מה מהותי בחיינו, בעיקר במדינה שלנו. הדרך שבה אירועים ממוסגרים משפיעה על הדרך שבה אנו חושבות עליהם. יותר כתבות ופרשניות יובילו ליותר כתבות שעוסקות בנשים ולמיסגור המתחשב בחייהן של נשים של אירועים אקטואליים. לכן נוכחותן של נשים בתאגיד החדש כה חשובה.
הביקורות על התאגיד חשובות שכן הן משקפות את הרצון העז שקיים היום בארץ בשינוי, ביצירת מרחב חדש ובתקווה שיוויני יותר. אבל למרות הביקורת שהתאגיד משעתק ושמכפל את הסטטוס קוו נראה שהוא מהווה שיפור בכל הנוגע להצבת נשים במרכזי קבלת החלטות ולרוב ברגע שישנן נשים בהנהלה הבכירה, ישנן גם יותר נשים בתפקידי מפתח ביתר הארגון.
חשוב שנזכור שתקופות של שינוי ומעבר פעמים רבות עובדות לטובתנו כי הן מספקות אפשרות לשנות את הרכב המערכת ולתקן טעויות עבר.

כמובן שעדיין מוקדם מדי לשפוט ואנחנו צריכות להמתין ולראות מי באמת יהיו אחראים על יצירת הסיפורים שישפיעו על חיינו בתאגיד החדש, אבל נכון לעכשיו אנחנו מרגישות אופטימיות זהירה ומקוות שהתאגיד ישכיל להמשיך ולנצל את ההזדמנות שניתנה לו לייצר גוף חדשות מקורי, מעניין ושיוויוני בהרבה בהשוואה לקודמיו.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד מעניין אותך היום?

לראות את התמונה המלאה

פעם בשבוע אנחנו שולחות מייל שמחבר בין הכתבות ומציע לך דיון פמיניסטי מורכב.  

הדיון הזה חייב להתקיים ואנחנו זקוקות לעזרתך כדי להמשיך אותו

גם במלחמה, התפקיד שלנו הוא להביא את הסיפור האנושי ולתת במה לקולות של הנשים שלא תשמעו בשום מקום אחר.